Uber se „supra-taxifiază”: Dă drumul la bacșiș pentru șoferi și îi taxează pe adolescenți

de: Alexandru Puiu
21 06. 2017

Uber este cea mai populară formă de taxi alternativ la la nivel global, iar pentru a-și menține dominația, încearcă să-și motiveze șoferii.

Uber nu este perfect. Trecând însă peste problemele pe care le au șoferii cu platforma și posibilele dificultăți pe care le pot întâmpina clienții, cele mai mari probleme ale companiei sunt la nivelul managementului. Din acest motiv, foarte multe persoane de la conducerea companiei au fost înlocuite în ultima jumătate de an, iar gigantul în transport în regim de taxi încearcă acum să-și întoarcă atenția către șoferi.

În teorie, toate noutățile anunțate astăzi de Uber sunt menite să sporească calitatea vieții pentru șoferi, rămâne de văzut dacă îi vor încânta și pe clienți. Practic, este vorba de o campanie de reinventare a serviciului printr-o serie de funcții ce vor fi implementate în următoarea jumătate de an.

În primul rând, clienții pot în sfârșit să lase bacșiș. Formularea „în sfârșit” se referă mai degrabă la șoferi, clienții e posibil să nu fie la fel de mulțumiți, având în vedere că acesta era un punct important de diferențiere față de taxiul tradițional. Desigur, păstrând nota de „alternativ”, bacșișul se dă tot prin cardul bancar. Practic, după ce ai terminat o cursă cu Uber, din aceeași fereastră în care aloci un rating șoferului, poți să-i dai câțiva bani în plus alegând dintre trei sume predefinite sau introducând manual o valoare dorită. Aceste sume nu vor fi taxate în nici un fel și vor ajunge în întregime la șoferi.

S-a modificat și timpul de penalizare pentru anularea comenzii. Aceleași penalități vor fi aplicate după două minute de la plasarea comenzii, față de cinci minute cât era până acum. După două minute de așteptare la locul indicat, șoferii de Uber te vor taxa suplimentar pe minut.

Din motive necunoscute, adolescenții care călătoresc cu Uber vor plăti o sumă suplimentară, fixă, adăugată la comandă. În SUA, respectiva valoare este de 2 dolari. În mod bizar, limita de varstă pentru „adolescenți” nu a fost clar definită, încă.

Compania a introdus în sfârșit posibilitatea asigurării în caz de daună, o particularitate care există de mult timp la taximetriștii obișnuiți. Acest serviciu este însă opțional și se reflectă într-o creștere a tarifului per kilometru pentru amortizarea valorii.

Cum era de așteptat, toate aceste funcții noi vor fi implementate treptat în diferite colțuri ale mapamondului. Inițial, se va începe de astăzi cu trei orașe din SUA, urmând ca în iulie să fie acoperite toate localitățile din Statele Unite. Rămâne să vedem cât timp va trece până le vom vedea adaptate la țara noastră.

Ca o glumă pe care o vor gusta bucureștenii care merg cu taxiul, vom vedea dacă apar și numere de Ilfov la Uber.